از یاد رفته گان

وبی برای نسل جوان

از یاد رفته گان

وبی برای نسل جوان

دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم در عید سعید بعثت رسول

دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، عید سعید و فرخنده بعثت رسول خاتم 

 1386/05/20


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، عید سعید و فرخنده بعثت رسول خاتم را به ملت شریف ایران، امت بزرگ اسلامی و جامعه بشری، تبریک گفتند و با اشاره به عشق و دلباختگی آحاد مسلمانان به رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)، امت اسلامی را به اتحاد حول محور نبی اکرم و مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام دعوت کردند.

ایشان در این دیدار که سفیران کشورهای اسلامی نیز حضور داشتند علم و حکمت – تزکیه و اخلاق – و عدالت و انصاف را سه پیام مهم بعثت پیامبر ختمی مرتبت برشمردند و با اشاره به رنجها و مشکلات جوامع بشری خاطرنشان کردند: بشر، امروز، در اوج نیاز و نهایت احتیاج به تعالیم انبیاء الهی قرار دارد که همه این تعالیم، به طور کامل در اسلام و قرآن جمع شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عقب ماندگی جامعه بشری در علوم معنوی، دوری از اخلاق و معنویت را منشأ مهم گرفتاریهای جهان از جمله جنگ و ناامنی دانستند و افزودند: آحاد ملتها به ویژه مسئولان و نخبگان کشورها به شدت نیازمند دعوت اسلام به تزکیه اخلاقی و مهرورزی و انصاف و مروت هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، استقرار عدالت را نیاز همیشگی بشر و از دیگر اهداف بعثت پیامبران الهی برشمردند و با اشاره به تشکیل جامعه اسلامی در ایران افزودند: سه پیام مهم بعثت پیامبر خاتم، یعنی: علم و اخلاق و عدالت، اصول اساسی و ارزشهای مبنایی ملت ایران به شمار می رود و همه باید برای تحقق این اصول، بیش از پیش تلاش کنیم.

ایشان، پایبندی به این اصول و عمل به وظایف اسلامی را زمینه ساز موفقیتهای 28 سال اخیر دانستند و خاطرنشان کردند: عقب نشینی از اصول اسلام، افتادن در دام ملاحظات گوناگون و گرفتار آمدن در چارچوب مکاتب مادی رایج دنیا، بی شک ناکامی و شکست را به همراه آورده و خواهد آورد.

رهبر انقلاب اسلامی، جامعه بشری را گرفتار 2 درد و رنج بزرگ خواندند اول: راه غلطی که به عنوان مسیر سعادت به ملتها عرضه می شود و دوم: حاکم بودن فاسدترین انسانها بر امور جهان.

ایشان در تبیین گرفتاری بزرگ جامعه بشری یادآور شدند: امروز فاسدترین انسانها پرچم اصلاح جهان را در دست گرفته اند و قدرت شیطانی و مستکبر امریکا که درصدد تحمیل حکومت مطلقه خود بر همه جوامع بشری است، اسلام را به تروریسم و ارتجاع متهم می کند در حالیکه خود منشأ ظلم به ملتهای مسلمان و مبدأ ترور و فساد و جنگ و خونریزی است.

حضرت آیت الله خامنه ای بیداری مسلمانان، بازگشت به هویت اسلامی، و همت مسئولان کشورهای اسلامی را علاج دردها و رنجهای ملتهای مسلمانان خواندند و خاطرنشان کردند: امت اسلامی از وجود پربرکت قرآن و احکام نورانی اسلام برخوردار است و می تواند در پرتو تمسک به دین پیامبر خاتم، در مقابل امواج مخرب بنیانهای زندگی بشر بایستد.

ایشان، با ابراز تألم از مصائب و مشکلات مسلمانان در فلسطین، عراق و افغانستان افزودند: امروز دنیای اسلام مجروح است و مفسدانی که با همه مسلمانان و با اصل امت اسلامی دشمنند با تشدید اختلافات قومی و فرقه ای نظیر «شیعه و سنی» و «عرب و عجم»، درصددند بخشهای مختلف جهان اسلام را مقابل یکدیگر قرار دهند و متأسفانه برخی در این دام خطرناک می افتند.

رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد و انسجام را، نیاز حقیقی امت اسلامی و ضرورتی جدی دانستند و با اشاره به امکانات و سرمایه های فراوان دنیای اسلام افزودند: اسلام عزیز، به عنوان نسخه منحصر به فرد «صلاح و سعادت ملتها»، در اختیار امت اسلامی است و دلهای آحاد مسلمانان لبریز محبت و عشق به پیامبر خاتم است، بنابراین جهان اسلام، می تواند با اتحاد حول وجود پربرکت نبی مکرم اسلام، هوشمندانه با دشمنان خدا مقابله کند و راه سعادت و پیشرفت و تعالی را بپیماید.

در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور با تبریک بعثت خاتم المرسلین، هدف نهایی بعثت را استقرار جامعه ای پر از عدل به دست صالحان خواند و گفت: امروز بشریت به شدت تشنه عدالت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای ساختن جامعه ای الگو و نمونه و برقراری عدالت، همه باید تلاش کنیم و نقشی را برعهده گیریم و در این زمینه مجاهدت برای ساختن کشور، گسترش فرهنگ عدالت خواهی، رفع موانع پیشرفت و ایستادگی در مقابل زورگویان و تلاش برای حفظ اتحاد ملی و ایجاد انسجام اسلامی وظیفه ای دینی، انسانی و ملی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد