از یاد رفته گان

وبی برای نسل جوان

از یاد رفته گان

وبی برای نسل جوان

دیدار اعضای شورای اسلامی، شهردار و شهرداران مناطق مختلف تهران

دیدار اعضای شورای اسلامی، شهردار و شهرداران مناطق مختلف تهران (04/04/1386) 
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران بر توجه همزمان به کالبد و روح شهر تهران از جمله مسائل فرهنگی و ارزشهای دینی و اهتمام برای خدمت به مردم تأکید و خاطرنشان کردند: مجموعه شورای شهر و شهرداری تهران باید با تعامل مناسب و دوستانه، و انسجام و هماهنگی با یکدیگر و با مجموعه دولت و دستگاههای دولتی، در جهت حل مشکلات اصلی کلان شهر تهران گام بردارند.
ایشان ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران و همچنین شهردار تهران، مسائل بافتهای فرسوده، محدوده شهر، حمل و نقل عمومی، محیط زیست، مسکن، و نظارت بر ساخت و سازها و استحکام آنها را از مهمترین مشکلات کلان شهر تهران برشمردند و افزودند: توقع این است که با همت و تلاش و با عزم جدی برای برطرف کردن ناهماهنگی های احتمالی میان دستگاهها و سازمانهای مربوط، گره این مشکلات از جمله حمل و نقل عمومی و ترافیک گشوده و زمینه آسایش مردم فراهم شود.
رهبر انقلاب اسلامی، مشخص شدن حریم و محدوده شهر تهران و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه افراد فرصت طلب و نابودی منابع طبیعی را از دیگر مسائل مهم دانستند و تأکید کردند: باید پیشرفت کارها را از نزدیک لمس کرد و تنها به گزارش های رسمی اکتفا نکرد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه باید بر برج سازی نظارت جدی شود و این امر در مسیر صحیح خود قرار گیرد، اهمیت توجه به روح شهر تهران در کنار توجه به کالبد آن را یادآور شدند و افزودند: مسائل فرهنگی در همه شهرها به ویژه تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و باید به این مسئله توجه شود که فرهنگ ما فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزشهای دینی است.
ایشان با اشاره به تلاش برخی افراد برای زدودن ارزشهای انقلاب اسلامی از جامعه و تغییر مسیر مردم از خط انقلاب تصریح کردند: باید ارزشهای انقلاب و اسلام در همه بخشهای فرهنگی رعایت شود و این کار نیازمند تلاش، انگیزه و عزم لازم است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین بر لزوم باز بودن درهای شهرداری به روی مردم تأکید کردند و افزودند: شهرداریها همواره در معرض افراد فرصت طلب و سودجو قرار دارند اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداریها، موجب می شود زمینه بسیاری از فرصت طلبی ها از بین برود.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم برخورد جدی و قاطعانه مدیران شهرداری ها با افراد فرصت طلب و در عین حال سخت گیری نکردن به مردم خاطرنشان کردند: باید در اداره شهر از روشهای علمی و محققان برجسته دانشگاهها نیز استفاده شود.
ایشان همچنین بر لزوم شفاف سازی هزینه ها و بودجه های شهرداری، رعایت بیت المال، پرهیز از تجملات و تأثیرنگذاشتن گرایش ها و اختلاف نظرهای سیاسی بر کارها و خدمت به مردم تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همه باید لباس خدمت بر تن کنید و در کنار یکدیگر به مردم خدمت کنید.
در این دیدار آقای چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دوره دوم شورا، تدوین چشم انداز بیست ساله شهر تهران و همچنین تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر تهران را از مهمترین مصوبات دوره دوم شورای شهر نام برد و بر لزوم همکاری همه دستگاهها با شورای شهر و شهرداری تهران به منظور حل مشکلات اساسی پایتخت تأکید کرد.
آقای قالیباف شهردار تهران هم در گزارشی از عملکرد شهرداری، حل مشکل بافتهای فرسوده، گسترش حمل و نقل عمومی، سرمایه گذاری در شهر تهران، اهتمام به مسائل فرهنگی، شفافیت مالی، اولویت به مناطق جنوبی تهران، خصوصی سازی بر اساس اصل 44 و کوچک سازی شهرداری را از مهمترین اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: تهیه طرح جامع اقدامی مهم بود که کلان شهر تهران را صاحب سند کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد