از یاد رفته گان

وبی برای نسل جوان

از یاد رفته گان

وبی برای نسل جوان

خطرات انتخاب نامناسب همسر

سلام الوعده وفا

 مطالبی را که اکنون می نویسم به گفته های قبلی ضمیمه کنید ودر امر ازدواج بیشتر دقت کنید .

جوانان عزیز ، شما باید در امر به این مهمی با کسی که تجربیاتش از شما بیشتر است و به قول بچه های گفتنی چند پیرهن از شما بیشتر پاره کرده گوش فرا دهید .

در امر مقدس ازدواج قرار است کانون وبنیادی به نام خوانواده به وجود آید واگر این کانون با دقت نظر وتامل تشکیل نشود ممکن است به زندانی مخوف تبدیل شود البته قصد ترساندن  شما را ندارم وهمانطور که گفتم ازدواج امر مقدسی است واسلام بر روی آن خیلی تاکید دارد خطراتی که در این راه ممکن است گریبان گیر شما بشود را میگویم وسپس به سراغ راه حل ان میروم

1.    اولین وشاید مهمترین خطری که ممکن است جوانان عزیز ما گرفتار ان شوند والبته باید شدیدا ازان پرهیز کنند ازدواجهای خیابانی است واگر دختر وپسری در خیابان با یکدیگر اشنا شدند وخواستند با یکدیگر ازدواج کنند باید با مشورت بزرگترها باشد وسر خود اقدامی نکنند و باید از یکدیگر شناخت کسب کنند وتحقیقات به عمل اورند واین را من با جدیت به شما میگویم که ازدواج تلفنی طلاق تلگرافی را به دنبال دارد وهمچنین ازدواج خیابانی طلاق خیابانی را به دنبال خواهد داشت حالا یک داستان واقعی برایتان مینویسم تا درس عبرتی برایتان شود یکی از روحانیون محترم نقل میکردند که یک روز یک شخصیت خیلی محترم وبه قول امروزیها با کلاس امد دفتر من وگفت حاج اقا مشکلی دارم ودنبال راه حل میگردم گفت  زن من عاشق یک جوان 25ساله شده ومیگوید طلاق میخواهم حاج اقا به جوانها بگویید من چون زنم را در کوچه ها پیدا کردم در کوچه ها هم از دستش دادم این روحانی محترم فرمودند که من با همسر این اقا صحبت کردم تا شاید او را قانع کنم ولی او دست بردار نبود گفتم خانم به بچه هایت رحم کن گفت از روی جنازه انها رد میشوم جوانان عزیز دقت کنید وعبرت بگیرید. بهترین راه حل ممکن برای این مشکل مشورت کردن با بزرگترها میباشد البته مقصود من این نیست که هرچه بزرگترها گفتند. بلکه انتخاب از شما ومشورت با بزرگترها واین  دو ، دو رکن اساسی وجدا نشدنی از هم هستند اکنون که در عصر پیشرفت علم به سر میبریم دیگر مثل قدیم الایام نیست که هر چه بزرگترها گفتند. ولی ما نباید خو را از تجربه ومشورت با بزرگترها بی نیاز بدانیم

2.    خطر دومی که میتوان از ان به عنوان معزلی برای جامعه وجوانان عزیز نام برد   رفت و امدهای پنهانی با دختری که او را دوست دارید  شاید قصد بدی هم نداشته باشید و بخواهید دراسرع وقت مطلب را با بزرگترها در میان بگذارید ولی اگر کسی شما را با یکدیگر ببیند دیگر هیچ توجیهی برای مدعای خود ندارید پس بهتر است که از همان اول خانواده های خود را در جریان بگذارید برای اینکه به ابروی هیچکدام لطمه نخورد واگر میبینید که ممکن است با ازدواجتان مخالفت شود شخصی را واسطه قرار دهید وسر خود تصمیم نگیرید  حالا که مقداری از مشکلات وراه حلهای ازدواج را برایتان گفتم تعدادی از روایات امامان معصوم علیهم السلام را برایتان می نویسم تا دستورات پیشوایان دینی خود را در این مورد نیز بدانید امام صادق سلام الله علیه فرموده اند زن چون گردنبند است نگاه کن چه به گردن می اویزی در حدیث دیگری امیرالمومنین سلام الله علیه فرموده اند هیچ پشتیبانی همچون مشورت کردن نیست در حدیث دیگری امام صادق سلام الله علیه فرموده اند مرد وقتی دنبال مال وجمال زن باشد او را به ان واگذار می کنند واگر زن را به خاطر دینش بگیرد خداوند مال وجمال هم به او میدهد البته منظور حدیث شریف این نیست که انسان زن زیبا نگیرد چون در روایات ما امامان امر کرده اند زن زیبا انتخاب کنید که مرد را اشباع کند ولی هنگام ازدواج تمام اهمیت را نباید به مال وزیبایی داد اگر زنی دین ندارد با او ازدواج نکنید که سعادت شما تباه می شود زیرا زن بی دین ممکن است وقتی که از شما خسته شد به سراغ دیگری برود و شما باید همسری انتخاب کنید که در عین زیبایی دارای اخلاق و دین هم باشد تا با تفاهم کامل با هم زندگی کنید

 

                                        تاریخ ارسال مطلب جدید ۶/۳/۱۳۸۶

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد